A pessimist sees a difficulty in every opportunity An optimist sees opportunity in every difficulty

Wednesday, August 24

Berbuka Puasa di Perantauan 4

Assalamualaikum
BESH3!!
kami berbuka puasa dengan keluarga MOROCCO
huhuhuhu
sangat lah best
kami xkenal pon sapa pakcik tu
tiba2 pakcik tu tanya raihan sambut ramadhan x (puasa)
bila raihan cakap yup
pakcik tu terus mintak nombor
dia kata nanti dia suruh anak perempuan dia call
lepas tu boleh iftar sama2
dengan tekezut tak berkata apa2
raihan bagi je lah nombor
malam ahad anak dia ajak iftar dekat rumah diorang
awal2 tu bedeba jugak
tapi bila dah samapai rumah diorang
dah lepak berbuka sama
rasa macam xmahu balik
ICH FÜHLE MICH ZU HAUSE

makanan diorang hidang sangat la macam Malaysia
ada cakui ngan popia
cakui cicah dengan sup pe ntah tapi sedap gila
popia dia ada ayam siap
bukan setakat sayur sahaja
sangat gembira
yang paling taksub sekali
tengok pokok epal depan mata
waaahhh jakun gila
xpenah tengok seumur hidup
makcik tu agaknya pelik kot tengok kitorang melompat2
makcik tu petik kasi sorang satu makan
waaaaaaaaaaa

diorang sangat baik dan sangat lucu
xpenah jumpa tapi layan kami macam sedara
siap bungkus makanan untuk sahur lagi
thanx 100x!!
1 baju raya sudah dirasmikan
 sabar tunggu waktu masuk
-ayu n raihan-
set makanan berbuka puasa kami
haa yg mcm donut tu cakoi
yg gulung2 tu popia
yurm yurm

inilah berbuka yang paling bermakna
and paling menggembirakan sepanjang ramadhan tahun ini

3 comments :

  1. style gile..
    pkck tu pose x zu ?

    ReplyDelete
  2. pastilah puasa,, huhu
    aku rasa lah,,
    xkan xposa ajk bebuka..haha

    ReplyDelete